Informacja o wynikach przeprowadzonych konsultacji
Wójt Gminy Gaszowice informuje, że w dniach od 07.04.2020r. do 10.04.2020r. prowadzono konsultacje projektu uchwały w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Gaszowicach
Uwagi i opinie przekazane w trakcie konsultacji społecznych:
Lp. |
Treść uwagi |
Odniesienie do zgłoszonej uwagi - uzasadnienie |
||
1. |
Uwagi do ilości członków Rady: §2. W skład Rady wchodzi ośmiu-dziesięciu członków, w tym: 1) jeden przedstawiciel Rady Gminy; 2) jeden przedstawiciel Wójta; 3) sześciu-ośmiu przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art.3 ust.3 ustawy prowadzących działalność statutową na terenie Gminy Gaszowice |
Nie uwzględniono z uwagi na treść art. 41f Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie |
||
2. |
§3. 1. Przedstawiciela Rady Gminy wyłania Rada Gminy. 2. Przedstawiciela Wójta wskazuje Wójt. |
Uwaga nieuwzględniona |
||
3. |
Ująć w uchwale tryb wyboru kandydatów, o których mowa w §2 pkt.3. (kto będzie wybierał kandydatów i w jakim trybie) |
Zgodnie z §1. Członków Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego powołuje Wójt. |
||
4. |
§4.2. Wyboru przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza dokonuje się w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady, na pierwszym posiedzeniu Rady. |
Uwaga nieuwzględniona |
||
5. |
§4.3 Odwołanie przewodniczącego, wiceprzewodniczącego lub sekretarza następuje w takim samym trybie co powołanie, na wniosek co najmniej 3 członków Rady. |
Uwaga nieuwzględniona |
||
6. |
§4.7 Z każdego posiedzenia Rady sporządzany jest protokół. Protokół sporządzany jest przez sekretarza Rady. |
Uwaga nieuwzględniona |
||